Kokpit
Jesteś zalogowany jako gość (Zaloguj się)
Uczelniana Platforma e-Learningowa - AGH

6.2. Weź udział w wideokonferencji dotyczącej pracy grupowej

Jak zaznaczyliśmy wcześniej, podczas tego modułu będziesz uczestniczyć w kolejnej wideokonferencji. Jeśli jeszcze nie zagłosowałeś na termin wideokonferencji, zrób to teraz.

Naszym celem jest wskazanie różnic i podobieństw między pracą grupową w świecie wirtualnym i rzeczywistym. W ćwiczeniu 6.1 wspólnie opracowaliście/opracowujecie zasady i wskazówki dotyczące tworzenia ćwiczeń, które promują pracę grupową online na kolejnych etapach, w wybranym przez was kontekście (np. szkolenia zawodowe, zajęcia lekcyjne, projekty itd.).

Podczas tego zadania cała grupa będzie brała udział w wideokonferencji. Nasza dyskusja będzie dotyczyła waszych przemyśleń i refleksji na temat pracy grupowej online.

Przed wideokonferencją zastanów się, kiedy ostatnio brałeś udział w zadaniu czy projekcie, w którym wymagana była współpraca przynajmniej kilku osób (w pracy, podczas kursów dokształcających, podczas studiów, w życiu osobistym; np. podczas organizacji rodzinnej wycieczki czy przyjęcia). Jaka była twoja rola?

Zastanów się nad aspektami pracy grupowej, za które:

  • byłe/łaś odpowiedzialny/a i które możesz uznać za sukces,
  • byłe/łaś odpowiedzialny/a i które mogły zostać wykonane lepiej,
  • były odpowiedzialne inne osoby i które pomogły grupie,
  • były odpowiedzialne inne osoby i które wpłynęły negatywnie na pracę w grupie,
  • nikt nie był oficjalnie odpowiedzialny i okazało się, że był to błąd.

Mogą to być funkcje, które pełniłeś/łaś podczas współpracy, konkretne zadania podejmowane w trakcie pracy lub generalna refleksja na temat sposobu komunikacji członków grupy, wykorzystanych narzędzi itd.

Zastanów się czy:

  • widzisz sposoby na radzenie sobie ze zidentyfikowanymi problemami?
  • potrafisz wyobrazić sobie, jak praca w grupie przebiegałaby w środowisku online?
  • nowy kontekst mógłby wpłynąć na wymienione przez ciebie elementy sukcesu i niepowodzenia? W jaki sposób?

Ponownie odnieś się do swojego doświadczenia, choćby z udziału w tym kursie. Jakie elementy pracy w grupie (na etapie planowania i projektowania) są łatwiejsze, a co jest trudniejsze do przeprowadzenia on-line? Za jakie elementy pracy w grupie powinien - twoim zdaniem - być odpowiedzialny moderator, a jakie zadania może scedować na uczestników?

Swoje przemyślenia zapisz jako notatkę na blogu. Będą one podstawą do dyskusji z innymi uczestnikami kursu podczas wideokonferencji. Wideokonferencja odbędzie się w znanym ci już programie Openmeetings. Czas spotkania: 1,5 godziny.

 

Pomiń Nawigacja