Strony
Bieżący kurs
Uczestnicy
Główne składowe
MODUŁ 1 :: Wprowadzenie i rozgrzewka
MODUŁ 2 :: Rozwijanie kompetencji
MODUŁ 3 :: Formy e-learningu
MODUŁ 4 :: Projektowanie e-tywności
MODUŁ 5: MOTYWACJA
MODUŁ 6: PRACA GRUPOWA
MODUŁ 7: MODEROWANIE DYSKUSJI NA FORUM
MODUŁ 8 :: Tworzenie zasobów cyfrowych
...ieci - (wy)korzystanie, dzielenie się i ewaluacja
MODUŁ 10 :: Rola prowadzącego
4.1. Zaprojektuj cel dla swojej e-tywności
Twoim zadaniem w module 4 jest zaprojektowanie e-tywności. Najważniejszą częścią procesu projektowania jest określenie celu e-tywności. Zastanów się nad celem jaki chciałbyś/łabyś zrealizować oraz rezultatami jakie twoi uczniowie mają wypracować w efekcie realizacji e-tywności. Następnie dobierz działania jakie muszą podjąć uczniowie.
Uwaga!Na razie myśl o celu dla aktywności indywidualnej, nie wymagającej współpracy uczestników twoich zajęć. Praca grupowa jest większym wyzwaniem i poświęcimy jej osobny moduł.
- Przeczytaj tekst wprowadzający o celach dydaktycznych i postępując z zawartymi w nim regułami zaprojektuj cel szczegółowy. Będziesz potrzebować do tego zastanowienia się nad celem nadrzędnym, z którym cel szczegółowy jest ściśle powiązany.
- Posłuż się metodą “6 kroków” tak, by zachować logiczną ciągłość pomiędzy zakładanym celem nadrzędnym, celem szczegółowym, działaniami i rezultatami (efektami). Wykorzystaj właściwe czasowniki.
- Nie zapomnij o kryteriach SMART.
- Nie zapomnij, że projektujesz cel dla e-tywności realizowanej w kontekście edukacji zawodowej. Upewnij się, że cel e-tywności zakłada zdobycie praktycznej wiedzy (tak gdzie to potrzebne).
- Wpisz swój cel w tabelkę nie zapominając o planowanych treściach, ćwiczeniach i sposobach oceny, które też powinny być dopasowane do celu e-tywności.
Możesz użyć poniższej tabelki do opisania celu oraz przypisania działań, rezultatów i elementów ewaluacji:
Podmiot |
Działania |
Kryteria (np. poziom wykonania) i rezultaty |
Kontekst i dodatkowe okoliczności (ewaluacja) |
Uczeń będzie potrafił |
narysować |
projekty konstrukcyjne biurka |
posługując się profesjonalnym programem do modelowania |
Uczeń będzie potrafił |
zastosować |
3 procedury resuscytacji |
bez użycia sprzętu medycznego |
Uczeń będzie potrafił |
zaprojektować |
oryginalny przepis na zupę |
osiągając wymaganą równowagę smaków. |
... |
... |
... |
... |
Opublikuj zaprojektowany, odpowiednio opisany cel na Forum Modułu 4.