Strony
Bieżący kurs
Uczestnicy
Główne składowe
MODUŁ 1 :: Wprowadzenie i rozgrzewka
MODUŁ 2 :: Rozwijanie kompetencji
MODUŁ 3 :: Formy e-learningu
MODUŁ 4 :: Projektowanie e-tywności
MODUŁ 5: MOTYWACJA
MODUŁ 6: PRACA GRUPOWA
MODUŁ 7: MODEROWANIE DYSKUSJI NA FORUM
MODUŁ 8 :: Tworzenie zasobów cyfrowych
...ieci - (wy)korzystanie, dzielenie się i ewaluacja
MODUŁ 10 :: Rola prowadzącego
9.2. Dobierz zasoby do celu uczenia się
W Module 4. nauczyłeś/łaś się jak projektować cele dydaktyczne i e-tywności. Celem tego ćwiczenia jest odpowiedni dobór materiałów do kursu/zajęć, tak aby pozwalały zrealizować zaprojektowane cele szczegółowe i w efekcie cele ogólne kursu.
W tym ćwiczeniu będziesz pracował/a w grupie. Zadaniem grupy jest wyszukanie i zaproponowanie 2 zasobów do wybranego tematu/celu (z listy poniżej) i opublikowanie ich lub linków do nich na Forum Modułu w osobnym wątku. Następnie grupa uzasadnia swoją propozycję pod kątem celu, przydatności, licencji oraz jakości. Zaproponowane zasoby muszą reprezentować różne typy/formaty. Praca wszystkich grup zostanie podsumowana przez prowadzącego moduł. Podziału na grupy i przypisania tematów do grup dokona prowadzący na początku modułu.
Podczas wyszukiwania skorzystaj z baz otwartych zasobów, które poznałeś/łaś w poprzednim ćwiczeniu, wyszukiwarek, z których korzystasz na co dzień i innych sprawdzonych przez Ciebie sposobów.
Lista celów/tematów do wyszukiwania (każda grupa ma jeden temat):
- Po zakończonej lekcji uczeń będzie potrafił napisać artykuł na Wiki na temat kuchni w swoim regionie/kraju.
- Po zakończonej lekcji uczeń będzie potrafił wyjaśnić czym jest Web 2.0.
- Po zakończeniu modułu uczestnik będzie potrafił wymienić zalety metody webquest.
- Po zakończonej lekcji uczeń będzie potrafił przygotować listę dobrych praktyk na temat tworzenia angażujących prezentacji.