Kokpit
Jesteś zalogowany jako gość (Zaloguj się)
Uczelniana Platforma e-Learningowa - AGH

2.2. Wykorzystanie TIK do rozwijania kompetencji


W ćwiczeniu 2.1 określiłaś/eś swoje kompetencje nauczyciela przedmiotów zawodowych. Które z tych kompetencji mogą być osiągnięte poprzez używanie technologii informacyjno - komunikacyjnych (TIK)? W jaki sposób technologia może wspierać nabywanie kompetencji? Czy są jakieś kompetencje, które nie mogą być wspierane poprzez ICT? Czemu nie?

Wybierz jedno narzędzie, które dobrze znasz i z którym pracujesz na co dzień. Odnieś jego możliwości do taksonomii celów i ćwiczeń opracowanej przez Bloom'a (zob. rys. poniżej).

  

Zastanów się w jaki sposób wybrane narzędzie może pomóc twoim uczniom w rozwoju kompetencji, których potrzebują, aby stać się kompetentnymi w obszarze, w którym się kształcą. Podziel się swoimi przemyśleniami z innymi uczestnikami na Forum ćwiczenia (w rozpoczętym przez prowadzącego wątku). Prowadzący będzie obecny na kursie, aby moderować dyskusje.

Bazując na taksonomii Bloom'a, zastanów się jakie typy aktywności wspiera wybrane narzędzie, czy pomaga uczniom raczej zapamiętać, zrozumieć, czy może wspiera działania mające na celu zastosować wiedzę, ocenić i stworzyć konkretny rezultat pracy. Pytania przedstawione na rysunku mogą być pomocne. 

Na przykład: Microsoft Excel

  • Taksonomia Bloom'a: stwórz 
    Narzędzie: 
    Excel jako narzędzie do tworzenia / komunikowania informacji liczbowych w postaci wykresów i grafów. 

  • Taksonomia Bloom'a: oceń
    Narzędzie: Excel jako narzędzie do ewaluacji efektywności pracy maszyny. 

 

Pomiń Nawigacja