Kokpit
Jesteś zalogowany jako gość (Zaloguj się)
Uczelniana Platforma e-Learningowa - AGH

Tabela kompetencji - zaliczenie kursu


W Module 3 zostaniesz poproszona/y o zapisywanie dowodów według tabeli kompetencji zaprojektowanej na potrzeby tego kursu.

Na kursie zostało zdefiniowanych 8 kompetencji, które będziesz rozwijać oraz udowadniać w trakcie trwania w kursie.

1) Używanie i wykorzystanie narzędzi komunikacyjnych (TIK) do uczenia się i nauczania w kształceniu zawodowym

2) synchroniczna i asynchroniczna współpraca online (dzielenie się pomysłami, komunikacja, wspólne działania)

3) Analiza kompetencji własnych oraz kompetencji jako ogólnej koncepcji

4) Krytyczne stosowanie zasad e-learningu oraz konkretnych rozwiązań w kontekście kształcenia zawodowego

5) Projektowanie angażujących ćwiczeń indywidualnych i grupowych spójnych z wybranymi celami kształcenia

6) Stworzenie i zarządzanie (opublikowanie, wybór, ponowne wykorzystanie, dzielenie się, ewaluacja) materiałami edukacyjnymi zgodnie z wybranymi celami kształcenia

7) Udzielanie wsparcia, inspirowanie i motywowanie uczestników online tak, by mogli osiągać wybrane cele kształcenia

8) Metapoznanie (świadomość uczenia się i krytyczna refleksja dotycząca własnych kompetencji uczenia się i nauczania)

Każdy moduł zawiera ćwiczenia, które prowadzą do rozwoju umiejętności, zdobywania i stosowania wiedzy, przemyślenia i zdobywania nowych postaw. W kolejnych modułach proponujemy elementy, które możesz umieścić na blogu wg tabeli, możesz jednak wybrać inne, które twoim zdaniem lepiej zilustrują to, co chcesz pokazać.

Możesz rozpocząć pracę odwołując się do swoich kompetencji nabytych lub rozwiniętych w Module 1 i 2. 

Tworzenie tabeli na blogu - instrukcja

Pracę nad tabelą możesz prowadzić na blogu.

  • Poszczególnym kompetencjom zaprezentowanym w tabeli kompetencji powinien odpowiadać jeden wpis na blogu.
  • Do każdego wpisu możesz dodawać załączniki (dowody) lub wklejać linki do dowodów (np. wpisów na forum, innych wpisów na blogu) bezpośrednio do wpisu.
  • Wpisy uporządkuj za pomocą tagów. Do każdego wpisu dodaj obowiązkowo tag: tabela kompetencji.
  • Możesz podzielić się wpisami z pozostałymi uczestnikami kursu lub pozostawić go prywatnym (prowadzący ma dostęp do wszystkich wpisów).

Przykład: Po module 1 i 2 opublikowałeś/łaś na blogu wpis na temat kompetencji metapoznanie. Dla łatwiejszej nawigacji, wpis zatytułowany został "Metapoznanie". Dołączasz do niego, np. link do refleksji w kontekście zawodowym po module 3. Następnie po module 5. możesz stwierdzić, że do kompetencji związanej z metapoznaniem chciałbyś/łabyś dodać nowe dowody. Aby to zrobić po prostu wyedytuj poprzednio opublikowany wpis i dodaj do niego informację o nowym dowodzie.

Zobacz przykład tabeli kompetencji na blogu.

Po zakończeniu Modułu 10. masz jeszcze 5 dni na uporządkowanie wpisów na blogu pod kątem tabeli kompetencji. Uporządkowanie polegać ma na zmianie statusu dostępności postów, które nie dotyczą zaliczenia i tabeli kompetencji: z "wpis widoczny dla wszystkich" na "wpis prywatny (szkic)". Aby zmienić status wpisu kliknij "edytuj" przy danym wpisie na blogu a następnie w polu "opublikuj do" zmień lub utrzymaj status wpisu.

  • Wszystkie posty dotyczące tabeli kompetencji mają mieć status "wpis widoczny dla wszystkich".
  • Wszystkie posty NIE dotyczące tabeli kompetencji mają mieć status "wpis prywatny (szkic)".

Tworzenie tabeli na Dokumentach Google - instrukcja

Prowadzący założy Dokument Google i wyśle do niego link. Dokument będzie pusty więc ty jako autor tabeli zdecydujesz w jaki sposób zorganizować swoją pracę nad tabelą kompetencji. 

Kilka wskazówek tworzenia tabeli:

  • poszczególne kolumny mogą odpowiadać poszczególnym kompetencjom
  • poszczególne linie mogą być dedykowane kolejnym modułom kursu 
  • do każdej kompetencji powinien być przypisany przynajmniej jeden dowód z kursu
  • pracuj nad tabelą regularnie - po każdym module publikuj link do wypowiedzi na forum lub bogu.

Zobacz przykład tabeli kompetencji w Dokumencie Google.

Linki do tabeli kompetencji rozwijanych przez wszystkich uczestników kursu będą zebrane przez prowadzącego i opublikowane na wiki kursu [LINK]. 

W jaki sposób linkować bezpośrednio do dowodów kompetencji 

Podczas gromadzenia dowodów w tabeli istotne jest, aby publikować w niej linki bezpośrednio prowadzące do twoich postów na forum lub wypowiedzi na blogu. Link do konkretnego wątku na forum niestety nie jest wystarczający ponieważ każdy wątek to przynajmniej kilka wpisów autorstwa różnych osób. Podobnie jest z blogiem. W obu przypadkach do tabeli kompetencji trzeba wkleić link do konkretnej wypowiedzi na forum czy wpisu na blogu.

Forum dyskusyjne 

W lewym bocznym panelu kursu "Nawigacja" znajdź "Mój profil" > "Posty forum" > "Posty" i znajdź na liście postów ten, do którego link chcesz umieścić w tabeli. Następnie kliknij na link "Zobacz ten post w kontekście" znajdujący się pod treścią postu. Zostaniesz przekierowany/a do swojego postu na forum. Skopiuj link z pola URL. Bezpośredni link powinien na końcu mieć unikalny numer np. #p4369.

Blog 

W lewym bocznym panelu kursu "Nawigacja" znajdź "Mój profil" > "Blogi" > "View all my entries"  i znajdź na liście postów ten, do którego link chcesz umieścić w tabeli. Następnie kliknij na jego tytuł. Zostaniesz przekierowany/a do swojego postu na forum. Skopiuj link z pola URL. Bezpośredni link powinien na końcu mieć unikalny numer np. entryid=27.

Dzięki bezpośredniemu linkowaniu do dowodów, zyskasz pewność, że z kompetencjami są połączone odpowiednie dowody, a tabela kompetencji będzie czytelna dla prowadzącego i innych uczestników kursu.

Termin nadesłania wypełnione i uporządkowanej tabeli kompetencji na blogu upływa --------------------- roku. 

Czas: 15 min po każdym module

Pomiń Nawigacja