Kokpit
Jesteś zalogowany jako gość (Zaloguj się)
Uczelniana Platforma e-Learningowa - AGH

5.2. Zmotywuj uczestników kursu

Poniżej znajdziesz listę osób, które uczestniczą w Twoim hipotetycznym kursie. Czasem ich motywacja, z różnych powodów, nie jest na optymalnym poziomie. Twoim zadaniem jest skomponowanie krótkich motywujących wiadomości do pięciu wybranych z tej listy uczestników. W niektórych przypadkach będzie więcej powodów do pochwał, w innych do nagany, zawsze jednak chodzi o to, by uczestnik po jej przeczytaniu poczuł się bardziej zmotywowany do pracy.

Udaj się na forum Modułu 5 i napisz swoją wiadomość. Dyskusje oznaczone są imionami każdego z bohaterów. Po opublikowaniu swojej wypowiedzi będziesz mógł zobaczyć propozycje innych uczestników naszego kursu, jeśli już się pojawiły.

  • Eliza napisała do Ciebie ostatnio maila. Mówi, że tematyka kursu bardzo ją ciekawi, ale nie podobają jej się szczegóły. W szczególności uważa, że kurs jest zdecydowanie przeładowany teorią. Jej zdaniem mogłoby jej wcale nie być. Ona zapisała się na kurs, by rozwinąć umiejętności praktyczne. Podkreśliła także kilka razy, że praktyczna nauka przedmiotów zawodowych jest kluczowa, dlatego ona także chciałaby się uczyć poprzez praktykę. Poza tym uznaje, że niektóre elementy kursu w zbyt małym stopniu, jak na jej preferencje, związane są z jego celami ogólnymi. Nie przebudujesz kursu w trakcie jego trwania, ale może przekonasz Elizę, że jednak może coś z niego wynieść?
  • Ada już w jednym z pierwszych wpisów na forum dała do zrozumienia, że nie czuje się pewnie, korzystając z komputera. Ma ponad 50 lat i przez większość życia obywała się bez niego. Teraz zaczęła na nim pracować, bo takie są wymagania współczesności, ale to dla niej problem. Potrafi się posługiwać programem pocztowym oraz przeglądarką w zakresie podstawowych funkcji, ale niewiele więcej. To jej pierwszy kurs e-learningowy i ma spore obawy, czy sobie poradzi. Przekonaj Adę, że technika nie będzie przeszkodą dla ukończenia przez nią kursu.
  • Bolek od razu poczuł się na kursie bardzo pewnie. Przez pierwsze 2-3 tygodnie był aktywny, a jego wypowiedzi wiele wnosiły. Potem zaczął logować się rzadziej, a nawet gdy to robi, uczestniczy w kursie mało aktywnie. Dowiedz się, jaka jest przyczyna spadku aktywności i spróbuj zaktywizować Bolka.
  • Celina pracuje systematycznie, ale rezultaty jej pracy nie satysfakcjonują cię. Masz wrażenie, że idzie po linii najmniejszego oporu. Oddawane zadania są oszczędne, a proponowane w nich rozwiązania mało twórcze i ogólnikowe. W dyskusjach na forum udziela zazwyczaj standardowych wypowiedzi, czasem niewykraczających poza udzielenia wsparcia piszącym wcześniej. Zmobilizuj Celinę do lepszej pracy bez lekceważenia dotychczasowej.
  • Dawid od początku nie był zbyt aktywny na kursie. Był wprawdzie obecny, ale jego działania nie wniosły wiele w porównaniu z większością innych uczestników. Ostatnio w dyskusji na forum jego wypowiedź była wprawdzie ciekawa, ale zupełnie nie na temat. Kiedy zwróciłaś/eś na to uwagę, odpowiedział, że dla niego wymagania tego zadania, a także całego kursu, nie są jasne. Ma poczucie, że porusza się po omacku. Nie wie, co właściwie ma robić. Spróbuj wyjaśnić wątpliwości Dawida.
  • Frankowi motywacji nie brakuje. Nawet się zastanawiasz, czy nie ma jej za dużo. Zadania oddaje przed czasem, zadaje liczne dodatkowe pytania, chce się dowiedzieć jak najwięcej. To nie problem, ale podobne wzorce aktywności przejawia też na forum. Jest pierwszym, który wypowiada się w każdym wątku, zamieszcza liczne i długie wpisy, komentuje większość wypowiedzi innych. Masz wrażenie, że demotywuje to pozostałych członków grupy. Nie wiesz, czy czują się onieśmieleni, czy zdenerwowani, czy uznają, że Franek wszystko załatwi, ale fakty są takie, że aktywność dyskusyjna innych osób spada. Spróbuj „uspokoić” nieco Franka, jednak nie urażając go ani nie sprawiając, że całkowicie zniknie z forum.
  • Grażyna jest jedną z najlepszych uczestniczek kursu. Jest aktywna i kompetentna. Ostatnio jednak mniej się udziela. Zapytana napisała, że już uczestniczyła w podobnych szkoleniach i wiele materiału zna albo uznaje za łatwy. Spróbuj znaleźć rozwiązanie, które sprawi, że Grażyna przestanie się na kursie nudzić.
  • Ewa pracuje na pełny etat i została zobowiązana, by wziąć udział w tym dodatkowym szkoleniu. Jest bardzo aktywna, okazuje prawdziwe zainteresowanie, jej wypowiedzi są inspirujące dla innych. Zauważyłeś jednak, że od pewnego czasu jej energia osłabła, a obecność na kursie jest coraz mniej zauważalna i znacząca. W rozmowach z tobą i innymi  uczestnikami kursu stwierdza, że bardzo trudno jest jej pogodzić pracę zawodową z nauką na kursie. Spróbuj dowiedzieć się, jaki problem ma Ewa. Zastanów się, jak mógłbyś pomóc jej w lepszej organizacji czasu lub zmniejszyć jej nakład pracy. Przedstaw jej swoje propozycje.
  • Henryk nie wyróżniał się szczególnie w trakcie pracy na kursie. Jego wypowiedzi i zadania spełniały postawione przez ciebie warunki zaliczenia, ale nigdy nie były najlepsze. To zmieniło się w trakcie ostatniej dyskusji na forum. Post Henryka był wyjątkowo wnikliwy, celny i twórczy. Wiele można się było z niego nauczyć. Chcesz, by takie wypowiedzi Henryka były normą, a nie wyjątkiem. Wykorzystaj ostatnią, by zmobilizować go do kolejnych.
  • Ida solidnie pracuje na kursie. Wyjątkiem są jednak aktywności wymagające współpracy z innymi uczestnikami. W dyskusjach i pracy grupowej wkład Idy jest niewielki. Chcesz się dowiedzieć, czemu Ida nie współpracuje z innymi i sprawić, by zaczęła to robić.
  • Jacek nie zapisał się na Twój kurs z własnej woli. Wysłał go przełożony. Masz wrażenie, że Jackowi nie podoba się ta decyzja. Daje do zrozumienia – niekiedy bardzo wyraźnie – że kurs mu się nie podoba i nie odpowiada jego potrzebom. Obawiasz się, że jego podejście może zdemotywować również innych uczestników. Spróbuj przekonać Jacka do konstruktywnej pracy na kursie.

 

Pomiń Nawigacja