Kokpit
Jesteś zalogowany jako gość (Zaloguj się)
Uczelniana Platforma e-Learningowa - AGH

3.1. E-learning ma wiele twarzy. Przeanalizuj kursy


Przeanalizuj dwa zaproponowane przykłady kursów e-learningowych według poniższych pytań 

Swoje spostrzeżenia zanotuj, a notatkę zapisz jako zadanie na platformie (wpisz je w okienko, które pojawi się pod treścią zadania po wciśnięciu przycisku Edytuj moje zadanie)Wykonanie tego zadanie jest niezbędne do pracy w ćwiczeniu 3.3. Weź udział w wideokonferencji nt e-learningu.

Kursy do analizy:

Podczas analizy kursów pomocne mogą być następujące pytania: 

  • Gdzie jest dostępny kurs?
  • Czy możesz zidentyfikować czego nauczy się uczestnik podczas kursu? Czy jest to realistyczne założenie biorąc pod uwagę udostępnione zasoby, czas i zaprojektowane ćwiczenia/ zadania/ polecenia?
  • Czy możesz dostrzec proces uczenia się czy też ćwiczenia/ zasoby/ materiały są luźno powiązane ze sobą?
  • Czy dostrzegasz jakieś działania i procesy grupowe? Czy zostały zaplanowane jakiś interakcje pomiędzy uczestnikami zajęć?
  • Czy przewidziano udział prowadzącego czy kurs służy do samodzielnego uczenia się? Jeśli nie ma prowadzącego to jaki to ma wpływ na uczestnika zajęć / użytkownika?
  • Czy ćwiczenia nastawione są na aktywny czy pasywny udział (np. czytanie tekstu i i rozwiązanie testu czy krytyczna analiza tekstu i opublikowanie rezultatów na forum)?
  • Jaki jest forma zasobów? Czy są one łatwo dostępne? Czy są jakieś szczególne wymagania techniczne dot. udziału w kursie (np. dotyczące systemu operacyjnego, narzędzi czy sprzętu)? Czy kurs jest online?
  • Czy uczestnik otrzymuje informację zwrotną podczas kursu? Jeśli tak, czego ona dotyczy, jaką ma formę (automatyczną, jest dostarczana przez konkretną osobę, ma formę skali, jest opisowa itp)?

 

Pomiń Nawigacja