Strony
Bieżący kurs
Uczestnicy
Główne składowe
MODUŁ 1 :: Wprowadzenie i rozgrzewka
MODUŁ 2 :: Rozwijanie kompetencji
MODUŁ 3 :: Formy e-learningu
MODUŁ 4 :: Projektowanie e-tywności
MODUŁ 5: MOTYWACJA
MODUŁ 6: PRACA GRUPOWA
MODUŁ 7: MODEROWANIE DYSKUSJI NA FORUM
MODUŁ 8 :: Tworzenie zasobów cyfrowych
...ieci - (wy)korzystanie, dzielenie się i ewaluacja
MODUŁ 10 :: Rola prowadzącego
Dobre praktyki w nagrywaniu filmów
Dobre praktyki w nagrywaniu filmów
- W filmie, w którym pokazana jest twoja twarz, koniecznie utrzymuj kontakt wzrokowy z rozmówcą.
- Skup się na przekazaniu najważniejszych treści - co jest twoim celem? Zastanów się, czy nie możesz dołączyć elementów interakcji tak, by bardziej zaangażować uczących się (krótki quiz, pytania, proste zadanie).
- Używaj języka potocznego, konwersacyjnego. Jeśli użyjesz “hmm noo tak, ale przecież...” twoja wypowiedź będzie bardziej naturalna.
- Filmy powinny być krótkie, trwać około 2-3 minuty. Lepiej przygotować serię krótkich filmów zamiast jednego, zbyt długiego materiału.
- Zawsze zaczynaj nagrywać 10 sekund przed rozpoczęciem akcji, kamerę wyłączaj również mniej więcej po 10 sekundach od zakończenia – kamera potrzebuje chwilę na uruchomienie.
- Unikaj używania cyfrowego zoomu - powiększania, gdy używasz do nagrywania urządzeń mobilnych. To znacznie obniża jakość nagrania. Lepiej podejść do filmowanego obiektu te kilka kroków.
- Kiedy kręcisz zwykłe zachowanie osób – przypomnij żeby nie patrzyli w kamerę. Patrzenie w kamerę podczas spotkania roboczego, dyskusji, czy nawet przejścia przez ulicę, będzie wyglądać sztucznie i odbierze naturalności Twojemu materiałowi.
- Jeśli pomylisz się podczas nagrywania, wciśnij pauzę, a nie stop. Pozwoli ci to zaoszczędzić sporo czasu, a podczas obróbki będziesz mógł łatwo zmontować odpowiednie fragmenty filmu.
- Twoi uczniowie mogą używać różnych urządzeń do odtwarzania filmów, w tym smartfonów z niewielkimi ekranami. Niewielkie elementy pokazywane w filmie mogą być zatem nieczytelne na małym ekranie.
- Pamiętaj, że musisz mieć zgodę osób, które filmujesz. Wyjaśnij, co robisz i dlaczego, jaki jest cel twojego działania oraz kiedy będzie gotowy materiał. Jeśli do nakręcenia filmiku, który będzie opublikowany w sieci chcesz zaangażować niepełnoletnich uczniów, musisz uzyskać zgodę ich rodziców. Publikowanie filmu w internecie jest formą rozpowszechniania wizerunku innych osób.
Czas: 5 minut
Ostatnia modyfikacja: Friday, 13 December 2013, 1:53 PM