Kokpit
Jesteś zalogowany jako gość (Zaloguj się)
Uczelniana Platforma e-Learningowa - AGH

Wprowadzenie

Kompetencje w kształceniu zawodowym

Jeśli zaczniesz szukać definicji kompetencji, okaże się, że najczęściej odnosi się ona do pracy lub wydajności pracowników. Ale czym jest kompetencja?

Według Escudero (2008) kompetentny specjalista to ktoś, kto jest w stanie “zastosować inteligentne działania do złożonych problemów w specyficznym kontekście”. To zakłada, że takie działanie  takie jest rezultatem osądu dokonanego na bazie decyzji i interpretacji odnoszących się do poprzednio wyuczonych umiejętności , postaw, procedur I etycznych przekonań, które nie muszą bezpośrednio odnosić się do problemu.

W związku z tym kompetencja wskazuje wystarczającą wiedzę I umiejętności, które umożliwiają komuś działanie w szerokim zakresie sytuacji, to znaczy do zastosowania ich w określonym kontekście.

Według Australijskiego Departamentu Szkoleń i Rozwoju Pracowników (Department of Training and Workforce Development, 2012), w kształceniu zawodowym jednostki są uważane za kompetentne jeśli są w stanie konsekwentnie stosować swoją wiedzę i umiejętności na poziomie efektywności wymaganym w miejscu pracy.

Obejrzyj film Czym jest kompetencja? i zanotuj, jak rozumiesz pojęcie kompetencji. Czy możesz to odnieść do definicji, które przeczytałaś/eś powyżej.

Ten film ma napisy w j. polskim. Jeśli nie wyświetlą się automatycznie, kliknij przycisk „Select languages” w oknie odtwarzacza (dolny lewy zielony przycisk pod oknem filmu).

Jeżeli chcesz przeczytać więcej na temat kompetencji:

Czas: 15 min.

Ostatnia modyfikacja: Thursday, 7 November 2013, 9:55 AM
Pomiń Nawigacja