Kokpit
Jesteś zalogowany jako gość (Zaloguj się)
Uczelniana Platforma e-Learningowa - AGH

Jak identyfikować kompetencje

Według Lauzackas (2006) istnieją trzy główne kryteria, za pomocą których można identyfikować kompetencje:

  1. Kompetencja identyfikuje końcowe zachowanie uczącego się, tzn. co on/ona będą potrafili zrobić po zakończeniu uczenia się;
  2. Kompetencja jasno określa warunki w których występuje to zachowanie (np. używanie specyficznych narzędzi, itp.);
  3. Kompetencja identyfikuje kryteria oceny zachowania ucznia (czy jest ono wystarczające, czy nie).

 

Przykład

Temat: Nauka obsługi modelu „N” frezarki 

Podtemat

Kompetencja

Analiza struktury modelu „N” frezarki

Zdefiniuj strukturę frezarki modelu „N”, używając jej układów operacyjnych i kontrolnych

Ustawienie frezarki modelu „N”

Ustaw frezarkę modelu „N” za pomocą jej układu ustawień

Obrabianie elementów za pomocą frezarki  modelu „N”

Obrabiaj detal za pomocą frezarki model „N” w określonym układzie

 

Ogólna część zdania

Czasownik  opisujący działanie

Dopełnienie

Kontekst lub warunki

Uczący się będzie potrafił...

 

...zdefiniować...

...strukturę frezarki modelu „N”...

...używając jej układów operacyjnych i kontrolnych.

 

...ustawić...

...frezarkę modelu „N”...

...za pomocą jej układu ustawień.

 

...obrabiać...

...detal za pomocą frezarki model „N”...

...w określonym układzie.

Ostatnia modyfikacja: Thursday, 7 November 2013, 10:03 AM
Pomiń Nawigacja