Strony
Bieżący kurs
Uczestnicy
Główne składowe
MODUŁ 1 :: Wprowadzenie i rozgrzewka
MODUŁ 2 :: Rozwijanie kompetencji
MODUŁ 3 :: Formy e-learningu
MODUŁ 4 :: Projektowanie e-tywności
MODUŁ 5: MOTYWACJA
MODUŁ 6: PRACA GRUPOWA
MODUŁ 7: MODEROWANIE DYSKUSJI NA FORUM
MODUŁ 8 :: Tworzenie zasobów cyfrowych
...ieci - (wy)korzystanie, dzielenie się i ewaluacja
MODUŁ 10 :: Rola prowadzącego
Jak identyfikować kompetencje
Według Lauzackas (2006) istnieją trzy główne kryteria, za pomocą których można identyfikować kompetencje:
- Kompetencja identyfikuje końcowe zachowanie uczącego się, tzn. co on/ona będą potrafili zrobić po zakończeniu uczenia się;
- Kompetencja jasno określa warunki w których występuje to zachowanie (np. używanie specyficznych narzędzi, itp.);
- Kompetencja identyfikuje kryteria oceny zachowania ucznia (czy jest ono wystarczające, czy nie).
Przykład
Temat: Nauka obsługi modelu „N” frezarki
Podtemat |
Kompetencja |
Analiza struktury modelu „N” frezarki |
Zdefiniuj strukturę frezarki modelu „N”, używając jej układów operacyjnych i kontrolnych |
Ustawienie frezarki modelu „N” |
Ustaw frezarkę modelu „N” za pomocą jej układu ustawień |
Obrabianie elementów za pomocą frezarki modelu „N” |
Obrabiaj detal za pomocą frezarki model „N” w określonym układzie |
Ogólna część zdania |
Czasownik opisujący działanie |
Dopełnienie |
Kontekst lub warunki |
Uczący się będzie potrafił...
|
...zdefiniować... |
...strukturę frezarki modelu „N”... |
...używając jej układów operacyjnych i kontrolnych. |
|
...ustawić... |
...frezarkę modelu „N”... |
...za pomocą jej układu ustawień. |
|
...obrabiać... |
...detal za pomocą frezarki model „N”... |
...w określonym układzie. |