Całość prac w projekcie eVET2EDU koncentruje się wokół stworzenia, a następnie przetestowania otwartego kursu, którego cele zbieżne będą z potrzebami trenerów i nauczycieli pracujących na co dzień w instytucjach kształcenia zawodowego. Chcemy dowiedzieć się, jakie są dobre (lub złe) praktyki e-learningowe. Chcemy też zaproponować aktywności i umiejętności pozwalające na zmianę tych gorszych lub rozwinięcie tych lepszych.
Bazą do pracy w projekcie jest kurs „Projektowanie i prowadzenie kursów e-learningowych”, który transferujemy do 7 krajów: Chorwacji, Słowenii, Litwy, Czech, Hiszpanii, Włoszech i Norwegii. W projekcie chcemy dostosować treści kursu do potrzeb edukatorów kształcenia zawodowego.
Adaptacja kursu zostanie poprzedzona serią wywiadów z edukatorami kształcenia zawodowego na temat ich potrzeb kształcenia w zakresie wykorzystania ICT w nauczaniu. Na podstawie wyników wywiadów oraz analizy praktyk e-learningowych opracujemy obszary adaptacji kursu. Będziemy zastanawiać się na, które moduły należy rozwinąć, jakie elementy dodać, aby kurs był jak najbardziej użyteczny dla sektora zawodowego.
W Polsce kurs został zrealizowany w kilkunastu edycjach, dotarliśmy z nim do ponad 250 osób.
Cele
- Wsparcie trenerów i nauczycieli kształcenia zawodowego we wdrażaniu otwartych, i innowacyjnych metod poprzez adaptację i transfer przetestowanego kursu e-learningowego dla instytucji zawodowych;
- Udostępnienie kursu jako otwartych zasobów edukacyjnych w 9 językach wraz z podręcznikiem dla facylitatorów;
- Adaptacja kursu zgodnie z wymaganiami i potrzebami trenerów i nauczycieli w krajach partnerskich;
- Rozwinięcie kompetencji metodycznych i cyfrowych trenerów kształcenia zawodowego oraz zwiększenie świadomości wykorzystania kształcenia online i innowacyjnych podejść pedagogicznych;
Partnerstwo
Koordynator: Centrum e-Learningu, Akademia Górniczo – Hutnicza
- P1: CARNET, Chorwacja
- P2: RpiCViP, Czechy
- P3: Vytautas Magnus University (VMU), Litwa
- P4: CPI, Słovenia
- P5: Universidad de Murcia, Hiszpania
- P6: CESIE- Włochy
- P7: HIST- Norwegia
- P8: Obrtna technicka skola, Chorwacja
Rezultaty
- Raport dot. potrzeb i wymagań edukatorów zawodowych w zakresie wykorzystania e-learningu i nowoczesnych technologii w kształceniu zawodowym, oparty o wywiady z praktykami oraz studia najlepszych praktyk;
- Otwarte środowisko e-learningowe oparte o Moodle w 9 wersjach językowych
- Otwarty kurs e-learningowy “Projektowanie i prowadzenie kursów e-learningowych”
- Przewodnik dla facylitatorów
- Wewnętrzne środowisko współpracy do dzielenia się doświadczeniami, dokumentami i zadaniami
- Scenariusz warsztatów oraz przeprowadzenie 2 warsztatów w każdym kraju partnerskim
- Raport z pilotażu
- Prezentacje, artykuły