Strony
Bieżący kurs
Uczestnicy
Główne składowe
MODUŁ 1 :: Wprowadzenie i rozgrzewka
MODUŁ 2 :: Rozwijanie kompetencji
MODUŁ 3 :: Formy e-learningu
MODUŁ 4 :: Projektowanie e-tywności
MODUŁ 5: MOTYWACJA
MODUŁ 6: PRACA GRUPOWA
MODUŁ 7: MODEROWANIE DYSKUSJI NA FORUM
MODUŁ 8 :: Tworzenie zasobów cyfrowych
...ieci - (wy)korzystanie, dzielenie się i ewaluacja
MODUŁ 10 :: Rola prowadzącego
1.4. Eksperymentuj z Moodle'm
Zapoznaj się z platformą Moodle, środowiskiem, w którym stworzony jest ten kurs. Nie bój się klikać. Na kursie nie możesz niczego skasować lub zepsuć. Zajrzyj w miejsca, które Cię interesują.
Monitoruj postęp pracy
Na pewno zauważyłeś/łaś, że przy niemal każdym elemencie na stronie głównej kursu znajduje się mały kwadracik, w który możesz kliknąć. To rodzaj listy kontrolnej, która pozwoli Ci śledzić postęp twojej pracy na kursie. Jeżeli przeczytałeś/łaś tekst wprowadzający do modułu 1 i wypełniłeś/łaś profil w zadaniu 1.1, kliknij w kwadracik przy tych dwóch elementach. Zostanie on zaznaczony, a Ty będziesz mieć pewność, że oba zadania zostały już przez ciebie wykonane.
Nie włączaliśmy tej opcji przy forum aktualności i forum kursu ponieważ są to kanały komunikacji wykorzystywane w ciągu całego kursu. Z kolei głosowanie na termon wideokonferencji w module 3 zostało ustawione, tak, że zaznaczy się automatycznie jako zaliczone, gdy udzielisz odpowiedzi.
Pisz bloga
Podczas kursu jednym z twoich zadań będzie pisanie refleksji w formie wpisów na blogu. Twój blog znajduje się w lewym panelu nawigacji. Aby zacząć pisać, wybierz Mój profil>Blogi>Dodaj nowy wpis. Sprawdź czy możesz dodać pierwszy wpis powitalny, napisz w nim próbny tekst. Zwróć uwagę, że post może być prywatny (szkic) lub publiczny (wtedy widzą go wszyscy uczestnicy kursu). Wpisy możesz porządkować za pomocą tagów.
Dodatkowo możesz
- otworzyć kilka różnych zasobów (pliki PDF, linki do stron www). Sprawdź, czy nie masz kłopotu z dostępem do plików w różnych formatach i czy wszystko się "otwiera". Jeśli to konieczne, uaktualnij swoje oprogramowanie;
- zobaczyć innych uczestników kursu (lewy panel - blok Uczestnicy). Zajrzyj także do kalendarza kursu (prawy boczny panel kursu) i zobacz nadchodzące terminy oraz dodaj swoje (np. te wynikające z Harmonogramu Kursu).
Jeśli zauważyłeś/łaś, że coś nie działa dobrze albo nie jesteś pewny/a działania jakieś funkcji, opisz ją na forum kursu, a wspólnie zastanowimy się, jak rozwiązać ten problem.